úterý 8. února 2011

Iron Man: Extremis



Iron Man: Extremis. Jak začít?
S Iron Manem jsem se z větší části setkal díky filmu, veděl jsem sice kdo to je, ale nikdy jsem žádný komiks s Iron Manem nečetl, až po shlédnutí filmu. Veděl jsem že je v Avengers, dokonce jsem viděl i pár dílů nějakého animáku kdysi dávno, ale pozadí Iron Mana a teď nemyslím jeho zadek, mi odhalil až film.
Co jsem tímto úvodem chtěl říct je to, že jsem byl na komiks Iron Mana pořádně nažhavený a Extremis mě nezklamal. Bohužel ani nějak neohromil. Ke všemu se dostaneme, nejdřív se koukneme na příběh.



Ten se celý točí kolem látky zvané Extremis, která dokáže člověka "opravit". Je to vlastně injekce nanobotů, kteří se dají libovolně naprogramovat, aby v tělě cokoliv provedli. Samozřejmě, jak už to bývá, se látky zmocní špatní kluci a rozhodnou se jí zneužít a vytvořit supervojáka. Na Iron Manovi je, aby toho mizeru zastavil a opět mohli všichni v klidu spát. Děj knihy se opírá a celou Iron Manovu existenci, je zde dokonce i popsáno, jak se z něj Iron Man stal a ještě pár dalších důležitých faktů z Iron Man světa. To se mi na jednu stranu na komiksu líbilo, pokud se někdo s Iron Manem chce seznámit, tato kniha je určitě jednou z nejlepších na začátek. Na druhou stranu si myslím, že všichni víte jak Iron Man vznikl a proč.

Příběh je celkově trošku plytký, pokud by zde nebyly právě podobné odbočky do Iron Manovy minulosti, tak by příběh šel klasicky představení zlého hocha - dobrák dostane na rypák - upgraduje se - dá zlému hochu co proto - konec.
A co mě nejvíc irituje, je přehnaná snaha Tonyho Starka být tým nejhodnějším, nejlepším a největším filantropem, který zbraně vyrábí vlastně jen proto, aby mohl léčit lidi. Více se mi líbil Stark ve filmovém pojetí, hlavně tedy v prvním díle.

A nyní kresba... Koukněte na obrázky! Kresba je jedním slove mega, opravdu tak realistickou kresbu jsem v komiksu ještě neviděl. Postavy jsou naprosto perfektně prokresleny, detaily postav jsou na opravdu obrovské úrovni a celkově jde vidět, že to s kresbou mysleli opravdu vážně. Kresba je opravdu perfektní, ale...
Vždy se najde nějaké ale. A v tomto případě je to ve způsobu kresby políčka. Už i na těch pár obrázcích, které se povalují kolem recenze, si můžete všimnout, že prakticky za postavami není nakresleno žádné pozadí. Nebo lépe řečeno, v naprosto minimální formě. Díky tomu celý komiks působí velmi chladným, až odměřeným dojmem. Prostě kresbě chybí ta "komiksovost" ručně kreslené scény. Ale tuto chybu si nejspíš uvědomíte až po přečtění, v průběhu četby na ní nebude čas, to se jen budete kochat kresbou postav.


Tak a teď jsem sám zvědav, jak zhodnotím. Iron Man mě nejdříve nadchl kresbou a příběhu jsem nějak nevěnoval pozornost. Poté jsem se koukl na kresbu ještě jednou a našel chybu, kterou jsem více popsal výše. A příběh je bohužel opravdu slabý. Ale díky opravdu propracované kresbě postav dávám 75 procent.

75%

1 komentář:

  1. Jak jsem ti už říkal osobně, mě se ta kresba nelíbí:)) Řekl bych, že je hodně kontraverzní, někdo jí bude zbožňovat a někdo nenávidět. Tím je zajímavá. Nicméně na komiks si udělám názor až mi ho vrátíš, abych si ho přečetl:)

    OdpovědětVymazat