pondělí 21. února 2011

Vetřelci vs. Predátor Omnibus

K recenzi mi přistál další Omnibus a to souboj vetřelců a predátorů. K tomuto Omnibusu jsem přistupoval asi s největším odstupem, přeci jenom veškeré filmové pokusy o AVP (Alien Vs Predator) dopadly opravdu děsivě a tak jsem se obával i o tento komiks. Ale nakonec se mé obavy naštěstí nevyplnily.

Celá kniha má přes 450 stran a je rozdělena na 7 příběhů.
První příběh se jmenuje Vetřelci vs. Predátor a dostaneme se v něm na planetu Rjuši, kde lidé v koloniích pěstují dobytek a všelijak farmaří. V tomto příběhu se poprvé dostanou vetřelci s predátory do sporu a docela dost to odnesou i přítomní farmáři. Tento příběh je nosný pro celou knihu a pokračuje i v několika dalších kapitolách. Kresba je taková jako z "ábecéčka", ale mě se docela líbí. Tato kapitola má 150 stran a je jedna z nejlěpších v celé knize.
Druhá kapitola má jen 10 stran a je celá o predátorech. Popisuje vůdce predátorů. Tato kapitola mi přišla jako zbytečná, ale po druhém přečtení knihy pochopíte, o kom vlastně je.
V třetí kapitole se opět vracíme na Rjuši s partou mariňáků, kteří jsou vysláni na prozkoumání toho, co se na Rjuši stalo v první kapitole.



Asi zde nemá smysl popisovat dopodrobna všechny kapitoly, či chcete-li příbehy. Jen ještě můžu prozraddit, že v jedné kapitole se dozvíme, že pojídáním predátořích vnitřností se člověk stane nesmrtelným. Už v předchozích vetřelčích Omnibusech se řešilo využívání napříkald vetřelčí mateří kašičky pro vojsko, tady se zase pojídají vnitřnosti predátorů. Hmm, nebudu komentovat.

Kresba Omnibusu je, jak jsem již napsal, podobná komiksům co kdysi vycházely v ABC, ale mě osobně taková kresba nevadí. Není sice perfektní, jako například kresba Spider-Mana, ale je dostačující. Poněkud lepší kresbou je nakreslen příběh Večný, který se právě zaobírá zmíněnou gastronimockou novinkou. Naopak poslední příběh je celý černobílý, ale bohužel kvalit Sin City nedosahuje ani náhodou.


Celkově se mi Omnibus docela líbil. Nebyla to taková pecka jako Omnibus Star Wars, ale tam velkou mírou přispěl svět Star Wars, který mám hodně moc rád. Vetřelci vs. Predátor nejsou ani lepší než samotný Vetřelčí Omnibus, Predátorský jsem ještě nečetl, tak nemohu posoudit.
Bohužel je zde jeden fakt, který mi na komisku vadil a tou je Mariko Nigučiová a její eskapády jako "predátorky".  Ostatní aspekty příbehu jsou více reálnější a pro mě i více zábavné.
Omnibus Vetřelci vs. Predátor tedy od mě dostává 60%, docela mě zabavil.

60%

Žádné komentáře:

Okomentovat